2000-2002, Budapesti Gazdasági Főiskolák Pénzügyi és Számviteli Főiskolai Kar szakközgazdász mérnök 1991-1994, Széchenyi István Főiskola mérnök-informatikus 1987-1991, Deák Ferenc Közgazdasági Szakközépiskola számítástechnikai folyamatszervező
Célkitűzések
ERP rendszer bevezetési projektjének irányítása közepes vagy nagyvállalatnál IT üzemeltetés irányítása közepes vagy nagyvállalatnál
Milyen szakmai vizsgákkal rendelkezel?
ITIL v3 Foundation
Milyen jelentősebb szakmai tanfolyamokon vettél részt?
Microsoft 2003 Server Microsoft Project 2003 Microsoft licensz kezelés MS Access alapok AS/400 rendszerismeretek AS/400 rendszer operátori ismeretek AS/400 rendszer irányítói ismeretek AS/400 Client Access Lean tréning vezetőknek ERP tréningek (J.D.Edwards, Marcam PRISM, MFG/PRO, Movex, BPCS, SAP, IRC, IMS, Coda, MS Dynamics AX - Axapta, SAP)
Megjegyzések a kompetenciákhoz
ERP rendszerek (Marcam PRISM, J.D.Edwards) bevezetése és üzemeltetése élelmiszeripari termelővállalatnál, AS/400 rendszeradminisztráció Zöldmezős beruházás IT rendszereinek kialakítása, ERP bevezetés (MFG/PRO) elektronikai gyártó cégnél Nemzetközi IT projektek magyarországi implementációja multinacionális országos szervízhálózattal rendelkező autóimportőrnél IT infrastruktúra és ERP rendszerek (BPCS, SAP) üzemeltetésének irányítása egy elektronikai gyártó cég magyar és német telephelyein
Hobbi, szabadidős tevékenységek
Családi kirándulás, tenisz, ping-pong, foci, zene, gitározás
A 3 legfontosabb szakmai sikered (kikkel, milyen szerepkörben, mit értél el)
Élelmiszeripari gyártócég második telephelyén az ERP rendszer sikeres bevezetésének irányítása konzulensi támogatás nélkül MFG/PRO pénzügyi modul bevezetésének irányítása gyártó cégnél, távolkeleti és magyar főkönyvi rendszer összehangolása Nemzetközi projekt keretében központi ügyviteli szoftver bevezetése magyarországi autóimportőr hazai szervízpartnerének telephelyein
Milyennek látnak mások? Szerinted milyen ember vagy?
Ha egy informatikai rendszer úgy működik, hogy az megfelelő támogatást nyújt mind a felhasználók munkájához, mind pedig a managerek döntéshozatalához. Ha a problémákat sikerül véglegesen megoldani és nem tünetileg kezelni.
Milyen szakirodalmat olvasol (írsz)?
Internetes cikkek, tesztek, leírások, felhasználói kézikönyvek, fórumok az éppen aktuális probléma megoldásával kapcsolatban
Mutass be röviden egy nehezen megoldott szakmai problémát, és fejtsd ki röviden, hogyan oldottad meg.
Tömbösen tárolt élelmiszeripari termék raktározásánál meg kellett oldani azt is, hogy a FIFO elven túl érvényesüljön a "legrövidebb úton elérhető áru" elve is. Mivel az ERP rendszer nem ismerte a raktári tárolóhelyek egymáshoz való távolságát, ezért a tárolóhelyek azonosítását úgy alakítottam ki, hogy az tükrözze a fizikai elérhetőségüket is, ami nagyon fontos volt a raktári mozgatásoknál.
Meséld el egy kreatív döntésed, ha volt ilyen.
Az ügyviteli rendszer nem kezelte a felhasználók elvárásának megfelelően az úton lévő készletet, mert az egyik raktárból már kiadták, a másikba még nem vételezték be, viszont a számviteli nyilvántartásokba szerepelni kellett és fontos volt az, hogy a készlet mindíg pontos legyen. Erre kitaláltam, hogy kezeljük ezt egy logikai raktárként.
Mitől működik a csapatmunka szerinted, mondj életből vett példát.
A vezető személye legyen elfogadott, pozitív példát mutasson. A csapat kellően motivált legyen. Tiszta legyen a közösen elérendő cél mindenki számára. A probléma megoldásának módjában szülessen konszenzus, melyet megelőzően mindenki mondhassa el a véleményét. A beosztottak folyamatos visszajelzést kapjanak a teljesítményükről. Nagyjából ez teljesült a "kreatív döntés" szakaszban ismertetett példámnál.
Milyen szerinted a jól működő ügyfélkapcsolat?
Mindkét fél pontosan teljesít, tisztázottak a viszonyok a két fél között, rendszeres a kapcsolattartás.
Hogyan érzel olyan döntésekkel kapcsolatban, amelyek pozitív kimenetelében nem vagy biztos?
Ha a döntés célja tiszta, akkor a bizonytalan kimenetel pozitívan motivál. Amit nehezen viselek, ha a döntések céljával nem tudok azonosulni.
Hogyan tervezel szakmai feladatokat a projektek során?
Hosszan és pontosan. A tervezés szakaszra fordított idő megtérül a kivitelezésnél.
Szerinted melyek a tervezés legfontosabb részei és miért?
Igények megfogalmazása: megismerni, hogy mit kell megvalósítani Helyzetfelmérés: megismerkedni a lehetőségekkel Ötletroham: alternatívák keresése (legyen midíg B terv)
Miként kezeled a határidők átlépését?
Elsősorban kerülöm, ha csak rajtam múlik, akkor minden határidőt betartok. A jelszavam: "inkább előbb, mint az utolsó pillanatban". Ha rajtam kívül álló ok miatt csúszik egy részhatáridő, akkor igyekszem az egész projektet úgy átütemezni, hogy a végső határidő tartható legyen.
Inkább jobb vezető, vagy jobb követő vagy?
Középvezetőként mindkettőben törekedtem arra, hogy jól csináljam, de vezetőként többletmotivációt ad az, hogy a saját ötleteim nagyobb arányban valósulhatnak meg.
Hogyan tudod lemérni saját vezetési hatékonyságodat?
A vezetett csapat munkájának minőségével, a határidők pontos betartásával, a felhasználók és a management elégedettségével.
Projektek során általában hány menedzsment szinttel tartasz rendszeres kapcsolatot és milyen formában?
Általában 3 szinten: - projekt szponzori szinten a cég(ek) felsővezetésével a határidők és fő célok egyeztetésével kapcsolatban kb havi gyakorisággal - projekt team tagokkal középvezetői szinten napi, heti gyakorisággal - projekt team tagokkal végrehajtói szinten napi, heti gyakorisággal
Mesélj el egy tárgyalási, meggyőzési esetet, amelyben sikeres voltál.
Korábbi munkahelyemnél volt egy adatátviteli szerződés az egyik szogáltatóval, mely a cégünk szempontjából előnytelen volt: olyanért is fizettünk, amit nem vettünk igénybe és 3 éves lejáratú volt. Ezt a szerződést sikerült úgy újratárgyalni, hogy a szolgáltatóval 3 év helyett 1 éves szerződést kötöttünk és csak az igénybevett szolgáltatásért kell fizetni a jövőben. Ezzel kb 30 millió Ft-ot takarítottam meg a cégünknek. A szolgáltatót elsősorban az az érv fogta meg, hogy ő is jobban jár, ha a rövidtávú előnyöket beáldozza a hosszútávú jó üzleti kapcsolat reményében.
Tartottál már prezentációt? Ha igen, mi volt a legkomolyabb prezentációd?
Igen. A korábbi munkahelyem képviseletében a cégcsoporton belül európai IT Managerek (kb 30 fő) számára a magyarországi projektek állásáról.
Miért lenne jó egy cégnek az, ha éppen Veled lépnének kapcsolatba?
Mert kellően motivált, szorgalmas és megbízható vagyok. Nagy figyelmet fordítok arra, hogy amin dolgozom az megfelelő eredményt és elégedettséget hozzon.
Melyek azok a területek, amelyekben leginkább lenne még fejlődésre szükséged?
Idegen nyelv szóban és írásban (angol továbbfejlesztése középfokról, francia kezdőből eljutni haladó szintig) Új ERP rendszerek megismerése, melyek ismertebbek (SAP)
Egyéb/általános megjegyzések
Kihívást jelentő munka mellett törekszem a magam belső és családom békéjének megteremtésére.
Munkatapasztalatok
Év (időtartam)
Cég
Szerepkör
Leírás
2010-
kapcs.felvétel után
IT Site leader
- Második szintű IT támogatás, 2 fő beosztott szakmai irányítása - IT technikai projektek koordinációja (szerver migráció, LAN és WAN bővítés) - alkalmazástámogatás (SAP, Label Management System) - adminisztrációs feladatok (hibajegyek kezelése, változáskezelés, helyi policy, hardver és szoftver leltár, felhasználói kézikönyvek), IT budget kezelése
2008- (33 hó)
kapcs.felvétel után
IT Manager
- 5 fő beosztott szakmai irányítása
- Domain- és infrastruktúra-migrációs project vezetése
- A bicskei és müncheni telephely IT infrastruktúrájának üzemeltetése
- BPCS ERP rendszer üzemeltetése, fejlesztésének koordinálása
- Adatmigráció irányítása SAP bevezetésnél
- Jogosultságkezelés
- Felhasználó támogatás, oktatás
- Beszállítói, kivitelezői kapcsolattartás
2005- (28 hó)
kapcs.felvétel után
IT Manager
Renault Trucks informatikai projektjeinek hazai bevezetése a leányvállalatnál és a dealer hálózatban Dealer Management System bevezetése az országos hálózatban IT Audit lebonyolítása Beszállítói, kivitelezői kapcsolattartás Informatikai és ügyviteli rendszerek üzemeltetése Kapcsolattartás a CIO-val (Central Information Office) Jogosultságkezelés Felhasználó támogatás, oktatás IT Budget definiálása
2004- (10 hó)
kapcs.felvétel után
IT Manager
Zöldmezős beruházásban felépülő gyár teljes informatikai és kommunikációs rendszerének tervezése és megvalósítása IT budget definiálása Beszállítók pályáztatása, döntéselőkészítés Gyengeáramú rendszerek tervezése és a kivitelezés felügyelete Hardver, szoftver eszközök, irodai berendezések beszerzése, licenszkezelés ERP rendszerek pályáztatása, a kiválasztási szempontok meghatározása, döntéselőkészítés MFG/PRO rendszer bevezetése, projektvezetőként Beszállítói, kivitelezői kapcsolattartás Felhasználó támogatás, oktatás
1994- (124 hó)
kapcs.felvétel után
Informatikai projektvezető
ERP rendszerek bevezetése, üzemeltetése (PRISM, J.D.Edwards) Felhasználói támogatás Kapcsolattartás az alkalmazás szállítóval Kulcsfelhasználók és végfelhasználók képzése Ügyvitel és folyamatszervezés Rendszerüzemeltetés AS/400, Windows NT rendszergazdai feladatok