Rendszerinformatikus vagyok, érdeklődési területembe tartozik az UNIX alapú rendszerek adminisztrálása, a szerver üzemeltetés és a webes fejlesztői munkák.
2000-2004-ig Szent István Közgazdasági középiskola 2004-2005-ig ELTE programtervező matematikus szak (ezt sajnos abba kellett hagynom) 2006-2008-ig EUPOLY informatikus rendszerinformatikus képzés 2010- tervezetten BMF - műszak informatika szak
Célkitűzések
2010- orosz nyelvet fogok tanulni (2. nyelv) 2010-ben jogosítványt szeretnék szerezni 2010 szeptembertől tervezetten a BMF műszak informatika szakra fogok járni Az elkövetkezendő években szeretném elvégezni a Sun Microsystems Solaris adminisztrációjához kapcsolódó minősítő vizsgáit (SCSAS, SCSA, SCNA, SCSECA).
Milyen szakmai vizsgákkal rendelkezel?
Rendszerinformatikusi vizsgával rendelkezem.
Megjegyzések a kompetenciákhoz
Időgazdálkodás, Legendás ügyfélszolgálat, Helyzetfüggő Csapatvezetés és Stresszkezelés tanfolyamokon vettem részt, valamint EAS, SAP IS-U képzéseken.
Hobbi, szabadidős tevékenységek
Szabadidőmben weblapokat készítek, illetve webfejlesztek, tanulok, dobolok és ju jitsu-zom.
A 3 legfontosabb szakmai sikered (kikkel, milyen szerepkörben, mit értél el)
Az első webes projektem elkészülése (2004) A Pannon GSM-nél segédkeztem az ügyfélszolgálati rendszer tökéletesítésében (a Kiemelt Ügyfelek Osztályával és a vezetőkkel) A jelenlegi munkáltatómnál az SBO rendbe tétele (miután a céghez kerültem, a könyvelővel együttműködve)
Milyennek látnak mások? Szerinted milyen ember vagy?
Feladatorientált vagyok. Képes vagyok csapatban és önállóan is munkát végezni. Habár a kommunikációs képességem kiemelkedő, nem vagyok bőbeszédű, inkább figyelek, minthogy hozzászóljak, bár ez változó. Egy kissé introvertált típus vagyok munkahelyi környezetben.
Mutass be röviden egy nehezen megoldott szakmai problémát, és fejtsd ki röviden, hogyan oldottad meg.
Az egyik nehezebb feladat, az egy cégcsoport jutalékrendszerének a megvalósítása volt SBO (SAP Business One)-ban. Ezt felhasználói mezők létrehozásával oldottam meg, amikbe a jutalék adatokat rögzíthetők és később a cégcsoport adatbázisaiból egy lekérdezéssel kinyerhetők, így jelentősen leegyszerűsítettem a jutalékszámítást. (Gyakorlatilag 2 kattintással elkészíthető)
Meséld el egy kreatív döntésed, ha volt ilyen.
A fent említett jutalékrendszeres példa saját ötlet volt.
Mitől működik a csapatmunka szerinted, mondj életből vett példát.
Kommunikáció: megfelelő kommunikáció nélkül romlik a hatékonyság és lassul a munkavégzés. Tapasztaltam mindkét végletet. Egy multinacionális vállalatnál, ahol dolgoztam nem működtek megfelelően a kommunikációs csatornák, így nem tudta a jobb kéz, hogy mit csinál éppen a bal, ebből következően a hatékonyság kritikán aluli volt. Egy másik vállalatnál az egész cég működése transzparens, mindenki tud mindenről, a vezetők nyíltan kommunikálnak a dolgozók felé, így a munka lendületes és gördülékeny.
Koncepció: tervezés nélkül nem lehet munkát végezni közösen, a feladatokat ki kell osztani, mindenkinek a leginkább testhez állót, amit a legjobban tud elvégezni.
Áttekintés, reflexió: Gyakori áttekintés nélkül szintén nem működhet hosszú távon, érdemes bizonyos időközönként egy meeting keretében áttekinteni az eredményeket és változtatni a munkafolyamatokon, amennyiben szükséges
Milyen szerinted a jól működő ügyfélkapcsolat?
Egy jól működő ügyfélkapcsolatban kölcsönös bizalom jön létre a felek között és win-win (nyertes-nyertes) kapcsolat, melyben mindenki jól jár.
Hogyan érzel olyan döntésekkel kapcsolatban, amelyek pozitív kimenetelében nem vagy biztos?
A döntéseimhez optimistán állok hozzá, amennyiben a kimenetel nem lesz pozitív, vállalom érte a felelősséget, de nem okoz stresszt amíg ez nem derül ki.
Hogyan tervezel szakmai feladatokat a projektek során?
A feladatokat szempontok alapján besorolom, és ez alapján hajtom végre őket. Négy kategóriát hozok létre:
sürgős és fontos
sürgős és nem fontos
fontos és nem sürgős
nem sűrgös és nem fontos.
Ebben a sorrendben hajtom végre őket.
Szerinted melyek a tervezés legfontosabb részei és miért?
A legfontosabb meghatározni, hogy mit akarunk elérni. Enélkül nincs elég információ ahhoz, hogy bármit is tervezzünk
Ezután következik a szükséges erőforrások számba vétele, hogy miket kell használni a projekt során
Miután tudjuk, hogy mit akarunk és milyen eszközökkel tudjuk elvégezni, ki kell osztani a feladatokat
Végül meg kell határozni a határidőket/célokat egyénekre lebontva
Miként kezeled a határidők átlépését?
Ha határidőt kérnek tőlem, akkor mindig valamivel későbbi időpontot mondok, mint amikorra el tudom végezni a feladatot, így ha közbejön valami, akkor rendelkezésre áll puffer idő és nincs stressz, sem kapkodás. Ha határidőt kapok:
ha rövidebb, mint amennyi idő alatt el tudom végezni a munkát, akkor ezt jelzem a vezető felé
ha pont elgendő, akkor azonnal nekilátok a feladatnak
ha jelentősen több idő áll rendelkezésre, akkor prioritizálom a többi feladatomhoz
Ha ennek ellenére átlépem a határidőt, akkor elnézést kérek az illetőtől és javaslatot teszek arra, hogyan kerülhető ez el a továbbiakban.
Inkább jobb vezető, vagy jobb követő vagy?
Személyiség típus szerint vezető vagyok, de képes vagyok alkalmazkodni. Egy rövid teszt eredménye: Teszt eredmény
Hogyan tudod lemérni saját vezetési hatékonyságodat?
A legközetlenebb mód azoknak a visszajelzéseit tanulmányozni, akiket vezetek.
Projektek során általában hány menedzsment szinttel tartasz rendszeres kapcsolatot és milyen formában?
Ez projektfüggő. Egy nagyobb horderejű projekt esetén, jellemzően a felső vezetéssel tartok kapcsolatot (időközönként beszámolok a folyamat aktuális állapotáról), kisebb feladatoknál általában csak a közvetlen vezetővel.
Miért lenne jó egy cégnek az, ha éppen Veled lépnének kapcsolatba?
Leginkább azért, mert nagyra értékelem a szakmai kompetenciát, ebből kifolyólag magamat is folyamatosan képezem. Nem csak képes és hajlandó vagyok a szakmai fejlődésre, hanem igényem is van rá. Képes vagyok a problémákat kreatívan és proaktívan megoldani, illetve csapatban és önállóan is tudok dolgozni.
Melyek azok a területek, amelyekben leginkább lenne még fejlődésre szükséged?
Szakmai tapasztalat az alábbi témakörökben:
szerver adminisztráció
programozási tapasztalat
adatbázis adminisztráció
Munkatapasztalatok
Év (időtartam)
Cég
Szerepkör
Leírás
2007-
kapcs.felvétel után
SAP-SBO adminisztráció, support és egyéb adminisztratív tev.
SBO adminisztrálása key user-ként, munkatársak supportálása, kapcsoalttartás magyar és külföldi ügyfelekkel.
2005- (18 hó)
kapcs.felvétel után
SAP-ISU munkatárs
Általános feladatok megoldása az SAP-ISU rendszerben (megfelelő tanfolyam elvégzése után), illetve ugyanezen feladatok ellátása az EAS rendszerben (hasonlóan képzés után)
2004- (8 hó)
kapcs.felvétel után
Kiemelt ügyfél kapcsolattartás
Kapcsolattartási és logisztikai tevékenység a Kiemelt Ügyfelek Osztályán (KAC), az INÜR (Internetes Ügyfélszolgálati Rendszer) segítségével.
Vállalt munkavégzési típusok, rendelkezésre állás
Munkatípus(ok)
Vállalt heti óraszám
Kezdés
Nettó díj elvárás
[nincs megadva munkavégzési típus]
Jellemző ismeretek
Kompetencia
Szint
Részletek
Ágazati ismeretek - Pénzügy
Átfogó ismeretek
nincs megadva
Pályázott szerepkör - Php/MySQL fejlesztő
Megfelelő tudásszint
Nyitottság fejlesztői munkák felé, folyamatos tapasztalat bővítési igény.
Pályázott szerepkör - Adatbázis szakértő
Megfelelő tudásszint
MSSQL és MYSQL ismerete
Pályázott szerepkör - SAP szakértő
Megfelelő tudásszint
nincs megadva
Pályázott szerepkör - Rendszergazda (Unix/Linux)
Megfelelő tudásszint
nincs megadva
Pályázott szerepkör - IT tanácsadó
Megfelelő tudásszint
nincs megadva
Tapasztalat - Php/MySQL fejlesztő
Tapasztalt
Jelenleg is foglalkzom PHP/MySQL fejlesztéssel, folyamatosan bővítem a tudásomat.
Tapasztalat - SAP szakértő
Tapasztalt
3,5 év tapasztalat R3 és SBO rendszrekben. Jelenleg SBO Key User-ként tevékenykedem.
Tapasztalat - Rendszergazda (Unix/Linux)
Tapasztalt
UNIX alapú rendszerek ismerete (releváns képzésen is résztvettem)
Tapasztalat - Support-os
Tapasztalt
SBO rendszerrel és általános IT kérdésekkel kapcsolatos support tevékenység.
Tapasztalat - Designer
Profi
XHTML/CSS átfogó ismerete
Kommunikációs képességek - Írásbeli
Profi
2 év ügyfél kapcsolattartási tapasztalat levélben angolul és magyarul.
Kommunikációs képességek - Szóbeli
Profi
2 év ügyfél kapcsolattartási tapasztalat főleg telefonon angolul és magyarul.