Szakemberprofil - publikus adatok   (érdekel: Főállás, 40 órás alvállalkozói, Részidős alvállalkozói, Távmunka)katt ide az it2it.hu főoldalához
3D animátor, grafikus
3D modellezés, textúrázás, animálás, játékfejlesztés, filmkészítés professzionális szinten. Kedvelt programok: 3DS Max, XSI, Mudbox, Vue, Topogun, Photoshop, stb...
Privát kapcsolatfelvételMutasd ezt Önéletrajz nézetben  
Alap adatok
NévRéz Tamás
RégióKomádi
Preferált helyNapi szinten bejárós állás esetén Budapest, és környéke. Bedolgozós állás esetén bárhol lehet a munkaadó cég.
Telefonszám kapcs.felvétel után 
Email cím kapcs.felvétel után 
Egyéb elérh. kapcs.felvétel után 
Születési év1979
Legmagasabb végz.Felsőfokú egyéb (szakirányú)
Intézmény, szakAutodesk Discreet
Általános információk
Iskolák, végzettségek (tól-ig, intézmény, szak, szakirány, egyéb) 
1994. Szeptember – 1997. Május
614 Elektróműszerész
Elektromos áramkörök, mérés, tanműhely
Öveges József Szkm, Szki, Gimn

1997. Szeptember – 1999. Május
Érettségi
Magyar, történelem, matematika, biológia
Öveges József Szkm, Szki, Gimn

3DS Max előképzettség
1993-tól 2000-ig autodidakta módon tanultam hobbyból, 3DS Max könyvből
2000. Február – 2000. Május
3DS Max Haladó képzés / Autodesk Discreet Oklevél
Modellezés, animáció, textúrázás, character studio, bevilágítás,
utómunka, fizikai szimulációk
Studio21 Oktatóközpont, most már Design21


Célkitűzések 
Célom, egy pozítiv gondolkodású vezetőségű céggel, jól felszerelt grafikai studióval, vagy személlyel alkalmozotti viszonyban állni, nem csak teljes estés filmek bármilyen kategóriában, vagy játékfejlesztés szintén bármilyen kategóriában, hanem a 3D előnyeit kihasználva bármely területen gyümölcsöző, akár a látványtervezésben, megvalósítandó épületek, szerkezetek, járművek, organikus élőlények, komplett ökoszisztéma, karakterek modellezése, textúrázása, csontozása, riggelése, játékokhoz, filmekhez is, valamint 3D modellek készítése gyártani kívánt acél, fa, műanyag, stb... elemekre, alkatrészekre, akár maratni való elemről, akár fröccsentett, vagy vákuum eljárású kialakításról legyen szó, házak, autók, repülő, hajó, környezet, szerkezetek, termékek, akár kívül, akár belül, akár felépítés, akár folyamat, bármiről legyen szó, profi színvonalon elkészítem, komoly figyelmet adva a megrendelő elképzeléseinek, és megpróbálva az Ő szemén keresztül látni, hogy hogyan tetszene Neki a legjobban? Hogyan lenne a leg elégedettebb. Ez fontos szempont, mert ha Neki tetszik, akkor máskor is megkeres, és még el is mondja másoknak, hogy itt mennyire profik a 3D-s srácok is :)
Valami ilyesmi a célom, első körben, ezen kívűl még sok más is van, saját projektek, szabadenergia források építése, stb... de ezekről majd ha jobban ismerjük egymást, és titeket is érdekel.
Milyen szakmai vizsgákkal rendelkezel? 
614 Elektroműszerész
3DS Max Haladó képzés / Autodesk Discreet Oklevél (2000-ben ez volt a csúcs)
+ 18 év rutin, ebből 11 év szakmaként
Milyen jelentősebb szakmai tanfolyamokon vettél részt? 
A 3D területen 3DS Max Haladó képzés, és amit hozott az élet, sok cégnél sokat tanultam a kollégáktól, sok féle programot megismertem de legjobban a 3DS Maxot, Mudboxot szeretem, meg a Vue-t, és persze a Topogun-t és XSI-t is, és sok alkalmam nyílt segíteni is, minden projektben, nem vagyok elfogult, ha valamit nem tudok, kikérem a többiek véleményét, hogyan lehetne jobban elkészíteni, és ha más akad el valamiben szívesen segítek én is ötletekkel, akár meg is mutatom, és akkor már tudja biztosan többé nem lesz ott egy elakadás.
Megjegyzések a kompetenciákhoz 
Kétféle megrendelés van, vagy konkrétam meghatározott elképzelés, vagy csak úgy nagyjából felvázolják fontos pontokat megadva, mit akarnak látni, és milyen benyomást akarnak átadni az embereknek avval a konkrét grafikával, animmal. Mindkét esetnél a megrendelő szemével, és a tudásommal vegyítve elkészítem a megrendelést, közben a haladásról riportokat adok, akár studióban, akár bedolgozásnál, hogy éppen hol tartok, és ha valamit máshogyan szeretnének, akkor folyamatában bele tudnak ők is nyúlni, hogy megmondják, mit szeretnének másképp alakítani, így tökéletesen elégedettek lesznek.
Hobbi, szabadidős tevékenységek 
A hobbym a munkám, ezért jobban szeretem a kihívásokat, mint a monoton sablonos dolgokat, minnél nagyobb a kihívás annál jobb!
Ezen kívűl még hobby a szabadenergia források tökéletesítése, építése, persze szeretek kirándulni, meg szívesen ejtőznék egy yachton, de elsődlegesen szeretnék kapni egy komoly ajánlatot, egy komoly cégtől, akik komoly 3D animátort, grafikust, vagy a 3D technológia területen komoly megbízható szakembert keresnek.
Mi az, ami motivál? 
Egy nagy cél felé haladok, amit mindenki szeretne, de mégsem valósult meg eddig. Ha valaki azt mondja világbéke, közhelynek tűnik, mert nem tudhatja, hogy miért vannak a háborúk, mi a mélyebb oka, mint felszínesen azt gondolni, hogy a pénz, vagy a hatalom, ezek csak látszat, mert a háborúk igazi oka a vágóhídak üzemeltetése. Olyan súlyos dolgokat tesznek aminek nincsenek tudatában, a Védák azt mondják erről a korszakról, hogy az emberek a vágóhídak üzemeltetésével megteremtik a saját vágóhídjukat, vagyis amelyik országban van a legtöbb vágóhíd, azt az országot természeti katasztrófák, háborúk, betegségek, stb... fogják súlytani, vagy már súlytják egy ideje, nézzetek körül mi történik a világban? Ez a motívációm, ezt a helyzetet megváltoztatni. Használjuk a szabad energia forrásokat! Olyan találmányok, amik lehetővé teszik, hogy ne kelljen olajat kitermelni, károsítani a környezetet az erőművekkel, járművekkel, stb... Ezen dolgozom még ami hobbyból most kezd komolyodni.
Milyen szakirodalmat olvasol (írsz)? 
Sajnos nem olvasok annyit amennyit kellene, de ha könyvet veszek a kezembe akkor az leginkább a Védikus Írások egyike, mint pl: Bhagavad Gíta, Srímad Bhágavatam, Caitanya Caritamrita, Tanítások nektárja, A bölcsesség királya, A szeretet és odaadás yogája, és sok másik hasonló könyvek, ajánlom mindenki figyelmébe, nagyon érdekes dolgokat mondanak ezek a könyvek.
Mutass be röviden egy nehezen megoldott szakmai problémát, és fejtsd ki röviden, hogyan oldottad meg. 
Anno 2002-ben az Etics-nél egy virtuális várost építettünk, és a Blaxxun platformot használtuk, erről tudni kell, hogy egy wrml webes platform ami akkoriban nem nagyon volt kiforrott állapotban. Rengeteg grafikus megfordult ennél a cégnél a Központi Fizikai Kutató Intézet területén a Normafa mögött benn az erdő mélyén, biztos Ti is ismertek olyan grafikust aki ott megfordult :) sokan sokmindent modelleztek ott köztük én is, épületek külső-belső, járművek, avatárok, események, stb... és kellett készíteni egy liftet az épületbe, hogyha a felhasználó bemegy akkor ha az x-dik emelet gombját megnyomja, akkor becsukódik az ajtó, felmegy kinyilik, és kész, persze minden emeletről minden emeletre működnie kellett, és ez volt a probléma oka amit senki sem akart megcsinálni, mert aki egy kicsit is átlátta a Blaxxun platform nyujtotta lehetőségeket, lemondott arról hogy neki fogjon. Így ez a dolog is rám hárult, aminek egy szempontból örültem, viszont lővésem sem volt, hogyan oldjam meg... akkoriban még jobb formában volt a testem, és meg tudtam azt csinálni, hogy összepakoltam 4 napnyi ruhát, és beköltöztem 4 napokra a KFKI-ban az Etics épületébe, és 4 órákat aludtam, 20 órában készítettem, napi 1 zuhany, 2x ettem (persze most már csak napi 8 órában foglalkoznék grafikákkal, mert szeretnék időt adni a szabadenergia forrás építésekre is), és nyomtam az interaktív liftes probléma megoldására egy ötletet, megpróbáltam megcsinálni, nem jött össze, kitaláltam mást, megcsináltam, nem jött össze, és ez így ment 2 hétig, amíg sikerült megoldani a feladatot úgy ahogyan szerették volna látni működni a liftet. Végül a megoldás az lett, hogy minden emelethez külön vezérlőgombokat külön linkekeket, és minden külön gomb, és linkhez külön animációkat kellett készíteni, így a normális programozott animációk helyett az összes lehetséges verziót le kellett animálni, és mindet a helyes emeleten, helyes gomb linkjére kellett tenni. Én voltam az egyetlen 3D animátor aki kihúzta ott közel 2 évig, nem sokan maradtak 2-3, 5-6 hónapnál tovább, bár ennek anyagi okai is voltak, de az tény, hogy amíg ott beletettem 2 hét alatt közel 200 óra munkát egy probléma megoldásába, addig most egy stúdióban ennyi idő alatt (2 hét, azaz 80óra alatt) elkészítek (komoly gépekkel, szerverrel) egy karaktert, modellezve, UV-zva, sculptolva, textúrázva, ha minden simán megy akkor még a csontozás, riggelés is megvan ennyi idő alatt, természetesen rajzok a karakterről jól jönnek, ha nincs keresünk a neten olyasmi alakot, arcot, bármit amilyennek szeretné látni. mindenre fel vagyok készülve, annyi féle dolgot láttam 11 év alatt, hogy bármilyen problémának a megoldására nyitott vagyok, úgyanazzal a lelkesedéssel ami az Etics-ben volt anno, csak mostmár 8 órában készítenék bármit, a lehető legjobb időpont a reggel 10, és este 6 óra közötti munkavégzés lenne számomra. Ez elég jó, mindenkinek, remélem, mert előtte is, és utána is programom van, viszont a 10-től 6-ig pont jó :)
Meséld el egy kreatív döntésed, ha volt ilyen. 
Nemrég fejeztem be a Nature’s I.Q. filmbe az utolsó animot, amely 3 részből áll, a méhek táncának jelentését mutatja be, hogyan kommunikálnak a méhek a táncukkal. Első körben volt egy jó kis 10mp-es felvétel, ezen lekövettem egy fénycsóvával a potroh mozgását, és hullámok, nyilak segítségével volt elmagyarázva a tánc, mire kész lettünk evvel a résszel, kiderült, hogy HD minőségben az a 10 mp túl drága volt, tényleg horibilis összeget kértek volna érte, ezért más megoldást kellett találni. Mondták, hogy akkor csak egy lépnek a képére tegyek egy méh képét, forgassam mintha rázná a potrohát, és így mutassuk meg a nap felé, és attól 30 fokban eltérő virágmező irányának eltáncolását. Kicsit kibuktam, hogy egy ilyen volumenű filmbe nem szívesen tennék be egy ilyen fapados animációt, hisz a Nature’s I.Q. könyv annyira sikeres volt, hogy az Amerikaiak még aranypecsétes díjjat is adtak neki, és akkor a Nature’s I.Q. film végén meg legyen egy "gagyi" animáció? Na nem, mondtam is nekik, hogy gyorsan lemodellezek egy méhet, és avval fogom leanimálni. Gondolhatjátok örültek neki, teljesen lemodelleztem élethűen szinte minden részletét, még szőrős is :) tud mozogni, menni, repülni, csóválni a potrohát, és nagyon szépen elkészültek evvel a méh modellel az animok. az első meg második részben volt a naptánc, és a 30 fokos tánc, és a harmadik anim rész az lett volna, hogy a méhek elrepülnek a 30 fokos irányban virágok felé, küldtek egy képet, rét,bokor, virág, felhő, nagyon szép volt, de csak egy kép, javasoltam, hogy Vue-ban készítek tájat az animhoz, gyönyörűen sikerült, készítettem egy szép kaptárat is, és a méhek komoly rajban özönlöttek ki a kaptárból a virágos rét felé. Gyönyörű volt, csak 1 probléma volt ezzel, hogy igaz jó gépem van, 4magos proci, 8Gb ram, 1Tb vinyó, komoly GFX, de mégis az volt a helyzet, hogy a Vue gyönyörűen renderel, de sokáig tart, legalábbis az itthoni gépemen. kb 2 hét lett volna az anim render 100%-os terheléssel. Ez a hátulütője, a bedolgozásnak, amikor azt mondják, ez kéne, de nincs 2 hét renderelni... akkor átraktam a vueból az egészet a Maxba, Daylight systemmel, és mental ray renderrel próbáltam menteni a menthetőt, mert már láttam mennyire profi is lehetett volna, mégis kellett kompromisszumot kötni. ez a kompromisszum már nem arról szólt, hogy a megrendelőnek tetszik-e? mert ők már így is oda voltak, sokkal többet kaptak, mint amire gondoltak, a kompromisszum bennem volt, hogyan csináljam, hogy el tudjam érni a Vue render hangulatát Maxban renderelve... végül mindenki oda volt tőlle, de engem zavart, hogy a filmben ez a verzió lesz a Vue-s render helyett, és előre tudom, ha valaki 3D-s megnézi, akkor azt fogja mondani, hogy ezt szebben is lehetett volna renderelni, pedig én törekszem a legjobbra, ezért lenne jó, ha a 3D-s munka mellé tuti gépek, szerver is lenne, tudnék rendesen haladni, persze itthonról is megy bármi, de akkor készüljetek fel, lehet mondok olyat, hogy ok, és most akkor x nap, 1-2 hét render, és akkor a gép dolgozik 100%-on, vagy van erős géppark, és elképesztő gyorsan tudunk haladni. Thats All Folks
Mitől működik a csapatmunka szerinted, mondj életből vett példát. 
Úgy látom csak akkor működik, ha mindenki elfogadja a célt, és lelkes annak elérésében, segítik egymást bármilyen területen. Ez a csapatmunka, a haverkodás, az más, bár lehet keverni, csak ne menjen a cél rovására, ha építő jellegű, akkor még lendíthet is a munkamorálon. Valahogy meg kell találni a közös hangot mindenkivel, és mindenkinek tisztában kell lennie avval, hogy Ő milyen poziciót tölt be a cégnél, kiktől milyen utasításokat fogad el, kitől kér tanácsot ha nem tud valamit, kivel milyen kapcsolatban kell lennie a hatékonyság érdekében, stb... az életben mindenhol ez van, ha jól csinálják, odafigyelnek egymásra, akkor jó hangulatban készül a projekt, ha furják egymást akkor szétesik...
Milyen szerinted a jól működő ügyfélkapcsolat? 
Minden bizonnyal a kapcsolattartótól függ, át tudja-e érezni az ügyfél helyzetét, és azt hogy mit, és hogyan szeretne? Milyen hatást kíván elérni, és ezt mi hogyan tudnánk a lehetőségekhez képest a legjobban átadni.
Hogyan érzel olyan döntésekkel kapcsolatban, amelyek pozitív kimenetelében nem vagy biztos? 
Megkérdezek valakit akinek nagyobb rálátása van, mint nekem.
Hogyan tervezel szakmai feladatokat a projektek során? 
Attól függ mi a feladat? látványterv, játékfejlesztés, filmek, grafikák, marató forma, vákuum forma? az összes projekt különböző, általában átgondolom, hogyan lenne praktikus belekezdeni, és csinálom, egyértelmű pl egy karakternél, Maxxal elkészítem a karakter elnagyzolt formáját, Mudboxxal élethű modellé sculptolom, Mudboxban festem a textúrát, Photoshoppal belenyúlok ha kell, riggelem és kész van filmre egy karakter, ha LowPoly karakter kell akkor ezt Topogunnal lehet szépen butítani, de ha egy autó minden kis összetevő elemét kell lemodellezni, és felépíteni, akkor arra vannak tervek, pontos méretekkel az alkatrészekről, és elkészítem őket, majd összerakom, textúrázom, és ha kell felrobbantom, ha kell alkatrészenként építem fel, bármi lehet, játékoknál általában megvan mit akarnak, és csak csinálni kell, LowPoly modellezést, pályák, környezet, karakterek, animációk, kapcsolatok, összefüggések
Inkább jobb vezető, vagy jobb követő vagy? 
is - is mikor milyen a helyzet, ha tudok tanulni, vagy olyan infókat osztanak meg velem, vagy utasítást kapok, akkor követek, és ha hely idő körülményben nekem kell ötletet, tanácsot, megoldást, irányadást nyújtani, akkor megteszem.
Hogyan tudod lemérni saját vezetési hatékonyságodat? 
Egyszerű, elégedett-e az ügyfél, és én is a készülő projekt egyes fázisaiban, ahogyan haladunk, és végül a teljes projekttel? Ha az ügyfélben, vagy bennem marad akár egy picike rossz szájíz, hogy valamit másképp csinált, vagy csináltam volna, akkor még nem elég hatékony. Akkor lesz elég hatékony, ha át tudjuk érezni mit akar látni, és hogyan szeretné látni.
Miért lenne jó egy cégnek az, ha éppen Veled lépnének kapcsolatba? 
Mert törekszem arra, hogy a megrendelő ne csak elégedett legyen, hanem még reklámot is csináljon az ismerősei körében azálltal, hogy elmeséli nekik az élményét, és másoknak is ajánlja, profi színvonalú, szolgáltatásainkat.

mint pl ezek:
- filmek
- animációk
- speciális effektek
- játékok
- weblapok grafikái, animáció
- reklám spotok
- látványtervek
- nyomdai grafikák
- mérnöki pontosságú (0,001mm) formatervezés marógépekhez, vákuumgépekhez
- és sok más

Bármilyen ötlet professzionális megvalósítása 3D-ben, nagy hangsúlyt fektetve a megrendelő vágyaira, és a profi kivitelezésre, valamint a havi netto díjazásom iránymutató, keress meg, és beszéljünk!
Munkatapasztalatok
 Év (időtartam)CégSzerepkörLeírás
 2010- (12 hó)Yellow Cat3D modellező, textúrázóDémon karakter modellezése, sculptolása, textúrázása. Alapvetően LowPoly 3LOD verzió, játékhoz, de a karakternek filmben is profi kinézetet kellett adni, így nagy jártasságot szereztem, és mostmár bármijen karakter jöhet, real vagy fantasy arc, test, környezet.
DragonScale Projekt
 2009- (3 hó)GKD Corvinus3D modellező, textúrázó, animátor, különleges effektekTeljes estés 3D animációs film trailer készítésében vettem részt, sajnos itt megállt az egész befektetők hiányában, pedig nagyon jó lett volna!!!
Alexander Newsky Projekt
 2009- (17 hó)Védikus Tudományok Kutató Központja3D modellező, textúrázó, animátor, spéci effektek, designNature’s I.Q. filmbe animációk.
Nature’s I.Q. Projekt
 2006- (36 hó)Krsna völgySzerzetes, 3D animátorKisebb animációk, grafikák készítése, ingyen.
Krsna Projekt
 2005- (4 hó)SkyMedia3D animátorReklám spotok készítése.
Spot Projekt
 2005- (6 hó)HS Games Rt.3D modellező, textúrázó, játékfejlesztőPályaépítés, modellezés, textúrázás.
Scooby Doo Projekt
 2004- (12 hó)Multimedia.hu3D modellező, textúrázóTermékek modellezése webre.
Sok termék Projekt
 2003- (4 hó)Work Around The World Kft.3D animátorReklám spotok készítése.
Spot Projekt
 2002- (21 hó)Etics Interaktív Televíziós Rt.3D modellező, textúrázó, animátor, játékfejlesztőBlaxxun wrml platformon futó virtuális város építése mindenestül.
Virtuális város Projekt
 2000- (8 hó)Baumann Prod.3D modellező, textúrázó, animátor, designerKomplett animációs kisfilm készítés.
E.T. Projekt
Vállalt munkavégzési típusok, rendelkezésre állás
Munkatípus(ok)Vállalt heti óraszámKezdésNettó díj elvárás
Főállás40Bármikor kapcs.felvétel után 
Heti 40 órás helyszíni alvállalkozói munkavégzés40Bármikor kapcs.felvétel után 
Helyszínen végzett, részidős alvállalkozói munka40Bármikor kapcs.felvétel után 
Távmunka40Bármikor kapcs.felvétel után 
Jellemző ismeretek
KompetenciaSzintRészletek
[nincs megadva kompetencia]


Elmentenéd vagy elküldenéd ezt az oldalt? Ezt a címet használd: